Część z kart ŚKUP straci ważność. Możesz utracić zapisany bilet

Pierwsze karty zostały wydane na jesieni 2015 roku. Okres ich ważności to 4 lata. Oznacza to, że będą kolejno tracić ważność.
- Wymiana karty ŚKUP oraz odbiór nowej w ciągu 30 dni od złożenia wniosku i przed upływem daty ważności starej skutkuje przeniesieniem na nową kartę wszystkich zapisanych na starej karcie biletów, środków pieniężnych oraz ulg - informuje rzecznik Zarządu Transportu Metropolitarnego Michał Wawrzaszek. Jeśli się spóźnimy, możemy mieć spory problem. Zwrot kosztów i biletów będzie wtedy możliwy jedynie w trybie reklamacyjnym.
Jak więc sprawdzić datę ważności swojej karty? Jest ona na niej nadrukowana w formacie mm/rr (miesiąc/rok). Przykładowo, jeśli widnieje tam napis 09/19, znaczy to, że karta jest ważna do ostatniego dnia wrześnie 2019 roku. Analogicznie sprawa ma się z innymi miesiącami i latami.
Jak wymienić?
Wymiana karty ŚKUP możliwa jest na 3 miesiące przed upływem jej daty ważności. Warto się pośpieszyć, aby uniknąć kolejek. Wniosek w sprawie wymiany spersonalizowanej karty złożymy na Portalu Klienta (link tutaj) lub w Punktach Obsługi Klienta oraz Punktach Obsługi Pasażera. Nie trzeba uaktualniać swojej fotografii.
Jeśli chodzi o karty niespersonalizowane, to ich wymiana jest o wiele prostsza. Wystarczy podejść do któregokolwiek z Punktów Obsługi Klienta. Tam pracownicy wymienią nam ją od ręki. Więcej informacji na temat kart ŚKUP uzyskamy we wspomnianych punktach lub pod infolinią ZTM-u (800 163 030).
fot. Mateusz Czajka