Heading article

Informacje

Rotator TOP - single

Informacje

Znów pojedziemy pociągiem do Wisły

Pociag

Wygląda na to, że już od grudnia będziemy mogli pojechać do Wisły. Na trasie Chybie-Skoczków dostęp do pociągów ma się zwiększyć o nowy przystanek Skoczów Bajerki. Będą również przebudowane perony na pozostałych przystankach. Inwestycja opiewa na kwotę 460 mln zł.

Już od 13 grudnia będziemy mogli pojechać pociągiem do Wisły Gołębice o 10 min krócej. Pasażerowie skorzystają też z nowego przystanku Skoczów Bajerki, co wpłynie na zwiększenie dostępności do kolei.
Ponadto dla podróżujących dostępne są nowe perony na stacjach Pierściec i Skoczów oraz na przystankach Chybie Mnich i Zaborze. Pociągi między Chybiem a Skoczowem pojadą po nowych torach.
Pociągi będą kursowały do Wisły Głębce do marca 2021 roku. W kolejnym etapie będą kontynuowane prace na odcinku między Skoczowem a Wisłą Głębce. Od Goleszowa do Cieszyna i w stacji Cieszyn prace cały czas się odbywać.

Nowe tory = lepsza podróż. Trasa Bronów – Skoczków

Wykonawca zajął się także odcinkiem Bronów – Skoczów. Prace objęły most na Wiśle w Skoczowie, a między Bronowem a Skoczowem położono 14 km nowych torów. Zostały wymienione również rozjazdy w Bieniowcu i na stacjach Pierściec i Skoczów.

Prace postępują na linii Goleszów – Cieszyn oraz w stacji Cieszyn. Usunięto już stare tory i elementy sieci trakcyjnej. Przebudowywane są przystanki i obiekty inżynieryjne. W grudniu podróżni skorzystają z nowego peronu na stacji Cieszyn.

To nie koniec inwestycji, które odbywają się na trasie. W ramach prac budowane jest również lokalne centrum sterowania. To miejsce, z którego dyżurni ruchu wspierani przez nowoczesne systemy komputerowe, będą obsługiwać stacje Pierściec, Skoczów, Goleszów, Ustroń, Ustroń Polana i Wisła Uzdrowisko. Nowoczesne urządzenia zapewnią bezpieczniejsze i sprawniejsze podróże oraz przewóz ładunków.

Efektem inwestycji będzie poprawa kolejowego połączenia południa Polski z Beskidem Śląskim. Po zakończeniu wszystkich prac - z Katowic do Wisły Głębce dojedziemy szybciej, w ok. 1h 40 min, czyli o ponad pół godziny szybciej niż dotychczas. Składy pasażerskie przyspieszą, będzie mogło kursować więcej pociągów. Relacje pasażerskie będą między Goleszowem a Cieszynem. Pasażerowie korzystają z nowych przystanków Skoczów Bajerki i Ustroń Brzegi. Przebudowa obejmie 23 perony. Wszystkie będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

W ramach projektu zostaną wymienione prawie 52 km torów oraz sieć trakcyjna. Nowe rozjazdy oraz urządzenia zwiększą przepustowość linii. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 80 przejazdach kolejowo-drogowych i przejściach dla pieszych. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w grudniu 2021 roku. Wartość inwestycji to prawie 460 mln złotych, z czego 85% pochodzi z RPO województwa śląskiego. Przebudowa sieci trakcyjnej na szlakach pomiędzy stacjami na odcinku Bronów – Wisła Głębce zostanie sfinansowana ze środków budżetowych.

Śledź nas

Social & newsletter

Logo stopka

24KATO Logo

Search