Hotel sieci Marriott powstanie przy ul. Dworcowej. To inwestycja firmy z Katowic, prowadzącej sieć przychodni

W kompleksie dziś zaniedbanych kamienic przy ul. Dworcowej w Katowicach, tuż przy 5-gwiazdkowym Hotelu Monopol, ma powstać dwumarkowy hotel sieci Marriott. Właścicielem kamienic i inwestorem jest firma Epione z Katowic, prowadząca sieć przychodni.

Na kompleks, wybudowanych w w latach 70. XIX w. w stylu późnego klasycyzmu, a przebudowanych w 1894 roku, kamienic przy ul. Dworcowej 3 składa się aż 7 budynków. Do 2016 r. były własnością PKP. Wtedy kupiła je działająca od 1997 r. Grupa Epione, prowadząca w Katowicach i poza Śląskiem sieć przychodni medycznych.

Nowe hotele przy Dworcowej w Katowicach

Kamienice dzisiaj są zaniedbane, wręcz straszą wyglądem, zwłaszcza w porównaniu ze świeżo wyremontowaną częścią Starego Dworca, znajdującą się vis a vis kamienic Epione, oraz położonym tuż przy nich (oddziela je tylko ul. Dyrekcyjna) budynkiem 5-gwiazdkowego Hotelu Monopol. Dodatkowo ta część Dworcowej została niedawno wyremontowana, i teraz jest deptakiem.

Jest jednak szansa, że wkrótce opłakany stan kamienic się zmieni. Jak informuje e-hotelarz.pl, przy Dworcowej 3 powstanie dwumarkowy hotel amerykańskiej sieci Marriott. Grupa Epione planuje otworzyć w tej lokalizacji kompleks z dwiema, nieobecnymi jeszcze na polskim rynku, markami sieci Marriott: Fairfield Inn & Suites i Tribute Portofio.

W sumie będzie tam 200 pokoi, po 100 na każdą markę hotelu.

Kamienice zostaną nadbudowane. Pojawi się też kopuła

To jeszcze nie wszystko - kamienice nie tylko mają zostać zrewitalizowane, ale też rozbudowane: nadbudowane o 2 piętra, wraz z historyczną kopułą, której dzisiaj już nie ma, z zachowaniem jej formy ale w nowoczesnej, współczesnej odsłonie.

W latach 50. XX wieku nadbudowano kondygnację budynku głównego i pokryto dachem dwuspadowym, likwidując przy tym charakterystyczną dla budynku kopułę znajdującą się w narożu ul. Dworcowej oraz ul. Dyrekcyjnej. Powstała w tym czasie również druga oficyna 4-kondygnacyjna pokryta dachem dwuspadowym.

Grupa Epione jeszcze niedawno pisała na stronie internetowej inwestycji: „Obecnie prowadzone są rozmowy w procesie komercjalizacji budynku z firmami z sektora hotelarskiego oraz gastronomicznego, jak również przestrzeni biurowej, których celem jest zagospodarowanie przestrzeni ponad 16 tys. m kw. uzyskanych po planowanym zakończeniu rozbudowy inwestycji. Prace architektoniczne przygotowują do rewitalizacji i nadbudowy dwóch kondygnacji budynku wraz z historyczną kopułą”.

Dziś, wg informacji e-hotelarz.pl, już wiadomo, że katowicka firma zdecydowała się na dwie marki sieci Marriott.

Subskrybuj 24kato.pl

google news icon