Heading article

Informacje

Rotator TOP - single

Informacje

Nareszcie! Bilety miesięczne możemy kupić w aplikacji ŚKUP

Skup

Teraz już nie będziemy się musieli martwić o doładowanie swojej karty. Dzięki Aplikacji Mobilny ŚKUP możemy kupić bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. To naprawdę dobra wiadomość dla podróżujących, szczególnie że do tej pory za pomocą dostępnych aplikacji mogli tylko wykupić bilety jednorazowe.

Wraz z pierwszą falą pandemii została uruchomiona aplikacja Mobilny ŚKUP z myślą o bezpieczeństwie pasażerów. Od tej pory za pomocą telefonu komórkowego z technologią NFC można między innymi samodzielnie kodować bilety zakupione online za pośrednictwem Portalu Klienta. Wcześniej było to możliwe tylko po przyłożeniu karty do kasownika w pojeździe.

Nie było jednak możliwości kupienia biletów. W tym roku jest inaczej. Aplikacja Mobilny ŚKUP pozwala kupić bilety dostępne w taryfie ZTM. Chodzi o bilety:
● 30-dniowe i 90-dniowe;
● 30-dniowe Metrobilety – wspólną ofertę ZTM i Kolei Śląskich;
● Bilety wieloprzejazdowe ważne przez 180 dni;
● Bilety dzienne (ważne do północy dnia, w którym zostały kupione),
● Bilety 24-godzinne (ważne przez 24 godziny i uprawniające do przejazdu liniami autobusowymi na lotnisko);
● Bilety jednorazowe – w tym również bilety grupowe umożliwiające przejazd do 5 osób w grupie.

Kto może korzystać z aplikacji Mobilny ŚKUP?

Do aplikacji ma dostęp każdy posiadacz kary ŚKUP. Po zalogowaniu się do niej przez podanie numeru posiadanej przez siebie – spersonalizowanej lub niespersonalizowanej – karty ŚKUP lub loginu oraz podaniu hasła.
Póki co przez aplikację nie mogą się jeszcze rejestrować nowi użytkownicy. Ma się to jednak niebawem zmienić. Po zakończeniu modernizacji systemu ŚKUP, która rozpocznie się po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy (termin składania ofert upływa 16 lutego), możliwa będzie rejestracja bez konieczności posiadania karty.

Automatyczne podpowiedzi o numerach linii

Usprawnieniem jest również możliwość skorzystania z automatycznych podpowiedzi numerów linii autobusowych, tramwajowych lub trolejbusowych dla korzystających z funkcji „Kup i jedź”. Do tego niezbędne jest wyrażenie zgody na korzystanie z lokalizacji GPS.

Podanie numeru linii, w której rozpoczynamy naszą podróż, jest konieczne podczas zakupu każdego biletu jednorazowego w module „Kup i jedź”. Po uruchomieniu lokalizacji aplikacja zasugeruje nam krótką listę linii, zatrzymujących się na przystanku, w pobliżu którego się znajdujemy.

W sytuacji, gdy nie wyrazimy zgody na udostępnienie naszej lokalizacji, koniecznym będzie ręczne wpisanie numeru linii, w której rozpoczynamy swoją podróż. Po wyborze wszystkich biletów, które chcemy kupić, opcja „Zapłać” pozwoli nam sfinalizować transakcję. Możliwe formy płatności to BLIK lub szybki przelew internetowy.

Aplikacja umożliwia również skontaktowanie się z ZTM – bez konieczności bezpośredniego udania się do Punktu Obsługi Pasażera czy Punktu Obsługi Klienta.
Przy pomocy aplikacji zgłosimy też sprawy dotyczące infrastruktury pojazdowej, przystankowej, a także automatów i parkomatów ŚKUP – z możliwością przesyłania zdjęć. W ten wygodny sposób będzie można m.in. przesłać informację o zbyt dużej liczbie pasażerów w danym pojeździe.

Mobilny ŚKUP umożliwia również uzyskanie dostępu do aktualnych rozkładów jazdy ZTM. Dzięki możliwości wysłania wiadomości pozwala bezpośrednio kontaktować się z organizatorem komunikacji. Aplikacja wyświetla także dane o posiadanej karcie takie jak zapisane środki, ulgi, datę ważności oraz daje możliwość zmiany hasła i kodu PIN, a nawet zablokowania karty oraz złożenia reklamacji i przegląd historii transakcji.

Śledź nas

Social & newsletter

Logo stopka

24KATO Logo

Search