Heading article

Informacje

Rotator TOP - single

Informacje

Parkowanie na nowych zasadach. Zmiany w regulaminie SPP

Od kilku dni obowiązują nowe reguły dotyczące parkowania w Centrum Katowic. Przypomnijmy, co się zmieni, a co pozostanie takie samo.

Trochę udogodnień

Regulamin zmienił się całkiem niedawno, bo dopiero w ubiegły piątek 4 września. Jednak może nie wszyscy jeszcze wiedzą, jakie nowelizacje wprowadziło miasto. Przede wszystkim przy chodnikach pojawiły się nowe parkometry. Urządzenia w liczbie pięćdziesięciu sztuk zostały zainstalowane i są gotowe do użytkowania. Dodatkowo odnowiono 78 starszych maszyn. Katowice wyszły naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców poprzez umożliwienie im dokonywania opłat za postój za pośrednictwem nie tylko gotówki, ale także karty płatniczej oraz karty ŚKUP. To bardzo ważne i taktyczne posunięcie w epoce, kiedy materialne środki płatności stają się coraz mniej popularne. 

Kierowcy parkujący w stolicy Śląska będą także mogli skorzystać z aplikacji mobilnych. Władze miasta podpisały w tym celu umowę z pięcioma przedsiębiorstwami: SkyCash, mPay, Pango, moBilet i ePark. By zrealizować wszystkie działania, samorząd wydał aż 3,4 miliona złotych.

Jednocześnie od piątku 4 września znikają z ulic inkasenci MZUiM. Oczywiście pojawią się kontrolerzy, którzy będą sprawdzać, czy kierowca pozostawiający pojazd uiścił opłatę. Jeśli nie, to istotne – nie będzie już 14 dniowego terminu, w którym można było uregulować zaległości. Od razu będzie naliczana dodatkowa opłata wysokości 50 zł – informuje dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Katowicach Piotr Handwerker.

Autobusem, nie samochodem

Polityka władz Katowic w dziedzinie ruchu drogowego ma zmierzać w kierunku ograniczenia liczby pojazdów w przestrzeni miejskiej. Służą temu liczne działania, takie jak na przykład wprowadzenie wysokich opłat za parkowanie przy Strefie Kultury czy preferencyjna opłata za postój dla posiadaczy Karty Mieszkańca. Co do tej ostatniej decyzji, jej szczegóły nie są jeszcze znane. Projekt finalnie wszedł dziś w życie i jej właściciele mogą już cieszyć się z licznych ulg oraz zniżek, ale kwestia tańszych parkingów pozostaje niewyjaśniona. Są jednak plany, by umożliwić katowiczanom korzystanie z nich. 

Do Katowic w ciągu doby wjeżdża średnio 123 tysiące pojazdów z rejestracjami miast ościennych. Dlatego zdecydowaliśmy się na budowę centrów przesiadkowych. Inwestycje mają zachęcić do wjazdu do centrum miasta komunikacją miejską - opowiada Marcin Krupa. - Droższy parking dla osób spoza Katowic, wraz z powstającymi centrami przesiadkowymi, ma stanowić element polityki transportowej ukierunkowanej na zachęcanie naszych gości do podróżowania do Katowic komunikacją publiczną - dopowiada. 

Prezydent niejednokrotnie zabierał głos w sprawie nowych przepisów dotyczących ruchu drogowego w mieście. Trzeba przyznać, że Katowice robią, co w ich mocy, żeby zachęcić przyjezdnych do rezygnowania z poruszania się prywatnymi pojazdami na rzecz komunikacji miejskiej. Oprócz nowych cen za parkowanie, wymuszających większą rotację samochodów, rozpoczęto budowę centrów przesiadkowych Zawodzie oraz Brynów. Jednak, mimo dobrych chęci, miasto będzie musiało zmierzyć się z głosami krytyki. Nie wszystkim podoba się faworyzowanie posiadaczy Karty Mieszkańca i nakładanie dodatkowych opłat na przyjezdnych. 

Śledź nas

Social & newsletter

Logo stopka

© 2018 © Wszelkie prawa zastrzeżone

Search