Heading article

Informacje

Rotator TOP - single

Informacje

Szybciej do Wisły i Skoczowa. Nowe połączenia kolejowe

Polskie Linie Kolejowe zapowiadają przebudowę linii Chybie – Wisła Głębce. Dzięki niej będzie można szybciej i wygodniej podróżować po Beskidzie Śląskim.

Krótszy czas i większa wygoda

PKP PLK rozpoczęły już projekt, który zakłada przebudową i modernizację infrastruktury kolejowej w południowej części śląska. Powróci także połączenie między Goleszowem a Cieszynem. Według zapowiedzi, podróż między Wisłą a Katowicami skróci się i wyniesie 1h 40min. Wzrośnie też liczba stacji, które będzie obsługiwać ta linia. Dzięki temu wygodnie dotrzemy do takich miejscowości jak: Skoczów Bajerki czy Ustroń Brzegi. Co więcej, PKP planują odnowić stacje i przystanki w Cieszynie, Goleszowie, Ustroniu oraz w Wiśle.

Inwestycja w Skoczów

Szczególną modernizację przejdzie stacja w Skoczowie. Oprócz budowy dwóch szerokich peronów, powstanie tam specjalna infrastruktura ułatwiająca przemieszczanie się osobom niepełnosprawnym. Dla bezpieczeństwa podłużnych zainwestowano także w nowe oświetlenie. W mieście pojawi się Lokalne Centrum Sterowania. Umożliwi ono dyżurnym obsługę i koordynację ruchu kolejowego na linii Pierściec – Wisła Uzdrowisko.

- Nowoczesne urządzenia zapewnią bezpieczne i sprawne podróże oraz przewóz ładunków. Wykonawca przygotowuje montaż sieci trakcyjnej oraz budowę podtorza i torów - tłumaczy przewoźnik.

Do wyżej opisanych prac budowlano-remontowych warto dodać jeszcze przygotowanie mostu na Wiśle w Skoczowie, wymianę nawierzchni na ośmiu przejazdach oraz położenie prawie pięćdziesięciu dwóch kilometrów nowych torów. Dzięki tym działaniom pociągi zwiększą swoją prędkość z 20 – 30 km/godz do nawet 80 – 120 km/godz.

Koszt projektu został oszacowany na 460 milionów złotych. Inwestycja pozyskała dofinansowanie z Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego.

Prace remontowe mają być rozłożone na dwa etapy. Ich zakończenie planuje się na grudzień 2021 roku. Za poszczególne części projektu opowiadają: Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A., konsorcjum spółek Torkol i Mar-Bud oraz Krakowskie Zakłady Automatyki.

Warto pamiętać o tym, że do listopada bieżącego roku Koleje Śląskie wprowadziły zastępczą komunikację autobusową na odcinkach: Bielsko-Biała–Skoczów–Ustroń–Wisła Głębce oraz Czechowice-Dziedzice–Zabrzeg–Chybie Mnich–Pierściec–Skoczów–Goleszów–Ustroń.

fot. Polskie Linie Kolejowe S.A.

Śledź nas

Social & newsletter

Logo stopka

© 2018 © Wszelkie prawa zastrzeżone

Search