Heading article

Informacje

Rotator TOP - single

Informacje

Szybciej pociągiem z Małopolski na Górny Śląsk

Pociag

Przejazdy koleją z Małopolski na Górny Śląsk będą sprawniejsze. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczynają prace od przebudowy wiaduktu w Podlesicach na szlaku Charsznica - Wolbrom. Na inwestycję obejmującą 3 wiadukty i 8 przepustów przeznaczono 23 mln zł ze środków budżetowych.

Zostaną zlikwidowane ograniczenia prędkości

Trwają obecnie prace między Tunelem a Wolbromiem, które mają skrócić czas przejazdu dzięki likwidacji ograniczeń prędkości. Spowoduje to, że prędkość pociągów zwiększy się miejscami z 30 do 80 km/h.

Szczególne zmiany czekają wiadukt kolejowy w Podlesicach, który ma zostać całkowicie przebudowany. Powstanie nowa, mocniejsza konstrukcja. Dzięki inwestycji pociągi będą jeździć znacznie sprawniej.

Obiekt korzystnie zmieni się również dla kierowców. Szersza jezdnia pod torami ułatwi ruch drogowy. Wykonawca rozpoczął prace od rozbiórki starych elementów wiaduktu pod jednym torem. Utrzymany jest przejazd pociągów po sąsiednim torze. Ze względu na zakres prac i bezpieczeństwo, przygotowano oznakowany objazd i zmienioną organizację ruchu drogowego.

W bieżącym roku rozpocznie się również przebudowa dwóch wiaduktów na szlaku Tunel –Charsznica. Zaplanowano także prace przy ośmiu przepustach między Tunelem a Wolbromiem. Zakończenie robót w ramach umowy zaplanowano do I kwartału 2023 r. Wykonawcą prac jest Konsorcjum firm w składzie: Nowak-Mosty Sp. z o.o. i FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.

Trasa Tunel – Sosnowiec szybka i bezpieczna

Dzięki pracom PLK na trasie Tunel – Sosnowiec przejazdy z Małopolski na Górny Śląsk są sprawniejsze i bezpieczniejsze. W 2020 r. zwiększono prędkość pociągów do 120 km/h między Charsznicą a Jaroszowcem Olkuskim. Wszystko dzięki wymianie torów wraz z siecią trakcyjną, naprawie obiektów oraz przejazdów kolejowo-drogowych. Czas przejazdu pociągów skrócił się o ponad kwadrans w relacjach Sędziszów – Katowice. Podróżni zyskali lepszą dostępność i poziom obsługi na stacji Wolbrom oraz na przystankach: Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie.

Zrealizowane prace na linii Tunel – Sosnowiec, odcinku Tunel – Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski, w granicach woj. małopolskiego, są warte 165 mln zł. Na trasie od strony woj. śląskiego, roboty na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia oraz w stacji Sławków realizowane są za ponad 90 mln zł.

Zadania prowadzone są w ramach projektu wartego ponad 300 mln zł „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”

Zakończenie robót w ramach umowy zaplanowano do I kwartału 2023 r. Wykonawcą prac jest Konsorcjum firm w składzie: Nowak-Mosty Sp. z o.o. i FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.

fot. PLK

Śledź nas

Social & newsletter

Logo stopka

24KATO Logo

Search