Heading article

Informacje

Rotator TOP - single

Informacje

UWAGA!!! Nowa organizacja ruchu i zmiana rozkładu jazdy

WARBUD SA I STOR Sp. z o. o. wykonawcy Centrum przesiadkowego na Brynowie wchodzą w kolejny etap prac w obrębie pętli tramwajowej. W związku z tym 14 stycznia zmienia się organizacja ruchu tramwajów w tym rejonie, jak również rozkład jazdy. Będzie on dostępny na stronie www.metropolia.pl.

Kolejny etap prac

Centrum Przesiadkowe Brynów jest jednym z czterech realizowanych obecnie na terenie Katowic. Uruchomione zostało już centrum na Ligocie natomiast dwa kolejne na Zawodziu i przy ul. Sądowej są w trakcie budowy. Całość tworzy projekt pod nazwą „Katowicki System Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych”. Prezydent Katowic Marcin Krupa w swoich wypowiedziach podkreśla jak ważny jest to projekt dla całego miasta. Budowa centrów przesiadkowych oznacza szereg korzyści. Najważniejsza z nich to możliwość szybkiego dojazdu do centrum miasta i zaoszczędzenia czasu oraz mniejsze koszty paliwa. Dodatkowo, węzły przesiadkowe staną się zachętą do korzystania z komunikacji publicznej, a co niemniej ważne, przyczyniają się do ograniczenia liczby pojazdów na drogach, co zmniejszy hałas i emisję spalin oraz korki – mówi Prezydent Krupa.

Łatwiejszy dojazd z dzielnic

Centrum przesiadkowe na Brynowie jak i pozostałe centra mają głównie służyć ułatwieniu dojazdu mieszkańców z dzielnic do centrum miasta i z powrotem. Ich budowa pozwoli zintegrować różne rodzaje transportu tak by stworzyć kompleksową ofertę transportu w mieście. Brynowskie centrum ma kosztować 62,9 mln złotych i jest budowane dla uzyskania funkcji przesiadkowych z autobusów, samochodów i rowerów na tramwaj w systemie Park&Ride i Bike&Ride. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2020 r.
W skład inwestycji wejdą:
• trzykondygnacyjny parking o pojemności 499 miejsc wraz z systemem informacji o zajętości parkingu,
• parking naziemny o pojemności 49 miejsc postojowych dla funkcji Park & Ride,
• przystanki, w tym zadaszone perony oraz miejsca oczekiwania i wymiany podróżnych typu „drzwi-drzwi”,
• poczekalnia wyposażona w punkty obsługi pasażerskiej: toaletę, punkt zakupu biletów, pełną infrastrukturą dla systemu ŚKUP, małą gastronomię i punkt zakupu prasy oraz tablice dynamicznej informacji pasażerskiej,
• parking dla rowerów o funkcji Bike&Ride wraz z miejscami postojowymi;
• miejsca postojowe TAXI – 6 szt.
• Miejsca postojowe Kiss&Ride – 6 szt.

Transport zbiorowy jedynym remedium na korki w Katowicach

Budowa centrum zintegrowanych to kolejny z etapów tworzenia w Katowicach zintegrowanego transportu zbiorowego. Bez jego rozbudowy Katowickie ulice za kilka lat będą całkowicie nieprzejezdne. Tylko rozwój przewozów kolejowych między miastami aglomeracji i budowa centrów przesiadkowych z funkcją park&ride na obrzeżach miasta, pozwoli na skuteczną walkę z ruchem samochodowym w centrum miast i zanieczyszczeniami z tym związanymi. Warto też zastanowić się nad wprowadzeniem Bus-pasów na drogach dojazdowych do Katowic, by zachęcić mieszkańców Sosnowca czy Chorzowa do korzystania z komunikacji zbiorowej. Kolejnym zadaniem dla władz Katowic i całej Metropolii jest rozwój sieci ścieżek rowerowych łączących poszczególne samorządy. Centra przesiadkowe to ważny element całego projektu. Mamy nadzieję, że zintegrowany transport zbiorowy na terenie Katowic będzie się rozwijał a my wszyscy będziemy żyli w czystszym mieście.

Śledź nas

Social & newsletter

Logo stopka

© 2018 © Wszelkie prawa zastrzeżone

Search