Heading article

Informacje

Rotator TOP - single

Informacje

Velostrada połączy Katowice z miastami Zagłębia

Swoją Velostradę ma już Jaworzno. Teraz przyszła kolej na Katowice. Dzięki niej dotrzemy rowerem ze stolicy województwa śląskiego aż nad Pogorię.
Jak poinformował Witold Trólka z biura prasowego Metropolii, podpisano właśnie list intencyjny o współpracy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii z firmą PRAGBUD, właścicielem odcinków nieczynnych linii kolejowych. Dlaczego? Właśnie tamtędy może przebiegać w przyszłości Velostrada, która połączy Katowice z miastami Zagłębia.

Czym jest Velostrada? Najprościej rzecz ujmując, to autostrada, a wiec szybka droga dla rowerów. Projekt stworzony przez Metropolię zakłada, że rowerzyści jadący z Katowic do Dąbrowy Górniczej będą mogli się nią wygodnie przemieszczać. - Ma to być szeroka trasa z systemem wjazdów i zjazdów, oddzielona od ruchu samochodów i pieszych. Będzie przebiegać przez nieczynne linie kolei przemysłowej – precyzuje Witold Trólka.

Istnieją trzy pomysły na Velostradę

Rozważamy trzy warianty poprowadzenia Velostrady. Podstawowy liczy ponad 20 km, najdłuższy 32 km. Zanim jednak wybierzemy właściwe rozwiązanie, musimy ustalić stan prawny i faktyczny nieruchomości – mówi Paweł Krzyżak, zastępca dyrektora Departamentu Projektów i Inwestycji.

Pierwszy z nich łączy 20-kilometrową trasą Katowice z Sosnowcem i Dąbrową Górniczą. Zgodnie z drugim z nich, trasa miałaby przebiegać po śladzie nieczynnej linii kolejowej liczącej ok. 30 km i prowadziłaby przez Dąbrowę Górniczą, Będzin, Czeladź, Siemianowice Śląskie, Sosnowiec, Katowice i Mysłowice. Z kolei trzecia opcja bazuje na wykorzystaniu nieczynnych linii kolejowych o długości 32 km, które przechodzą przez Dąbrowę Górniczą, Sosnowiec, Mysłowice oraz Katowice.

Która koncepcja zostanie wybrana? To okaże się po wykonaniu stosownej analizy. Brane pod uwagę są trzy trasy, a każdy z nich zaczyna się w Katowicach Zawodziu, w okolicach przecięcia się bulwarów Rawy z ul. Bohaterów Monte Cassino, a kończy w Dąbrowie Górniczej przy ul. Malinowe Górki koło zbiornika Pogoria.

Ustalą status prawny gruntów i podejmą negocjacje zmierzające do zakupu nieruchomości

Na mocy podpisanego listu Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia i PRAGBUD Sp. z o.o. podejmą współpracę związaną z ustaleniem statusu prawnego oraz stanu technicznego nieruchomości – gruntów oraz infrastruktury podczas audytu przebiegu zakładanej trasy. Podmioty te będą też negocjowały możliwość nabycia nieruchomości pod przyszły wariant Velostrady.

W planach jest przeprowadzenie audytu terenów poprzemysłowych, które znajdują się na trasie proponowanego przebiegu Velostrady. W grę wchodzi aż 600 działek, które znajdują się w: Dąbrowie Górniczej, Czeladzi, Będzinie, Siemianowicach Śląskich, Sosnowcu, Katowicach i Mysłowicach.

Warto też dodać, że 19 grudnia, miało miejsce otwarcie ofert złożonych w przetargu na wykonanie analizy koncepcji przebiegu drogi rowerowej Metropolia Wschód (Velostrada). Jak informuje biuro prasowe Metropolii, wpłynęło 5 ofert, a firma, której zostanie powierzone to zadanie będzie miała 7 miesięcy na realizację całości zlecenia.

fot. pixabay.com

Śledź nas

Social & newsletter

Logo stopka

© 2018 © Wszelkie prawa zastrzeżone

Search