Kolej w Katowicach będzie zmodernizowana. Trwa zbieranie opinii pasażerów

Kolej

Ruszyły konsultacje społeczne dotyczące inwestycji w ramach programu „Kolej+”. Pasażerowie będą mogli wyrazić swoje opinie o proponowanych zmianach w specjalnie przygotowanych ankietach.

Program „Kolej+” ma za zadanie usprawnienie połączeń kolejowych poszczególnych miejscowości (o populacji większej niż 10 tys. mieszkańców) z miastami wojewódzkimi. Planowane inwestycje mają dotyczyć nowego usytuowania przystanków, budowy łącznic kolejowych, modernizacji infrastruktury pasażerskiej czy zwiększenia przepustowości konkretnych linii.

Śląskie miasta przy udziale Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii złożyły w sumie trzynaście projektów – siedem punktowych (związanych przede wszystkim z budową nowych przystanków) oraz 6 dotyczących całych linii. Katowice są bezpośrednim interesariuszem w dwóch projektach, jednak tak naprawdę są pośrednio związane ze wszystkimi inicjatywami, ponieważ większość zgłoszonych propozycji tyczy się linii Katowice – Zabrze – Gliwice oraz Katowice – Bytom – Tarnowskie Góry.

Będzie dodatkowy tor na linii Katowice - Orzesze

Wspólny projekt miasta Katowice oraz gmin Mikołów, Orzesze i Łaziska Górne obejmuje zwiększenie zdolności przepustowej linii kolejowej nr 140 na odcinku Katowice – Orzesze Jaśkowice poprzez budowę drugiego toru i dodatkowych przystanków osobowych. Nowa inwestycja ma rozładować poranne i popołudniowe szczyty przewozowe. Drugi tor pozwoli bowiem na zwiększenie częstotliwości kursowania oraz znacznie skróci czas przejazdu. Nie trzeba już będzie czekać aż pociąg jadący z przeciwnego kierunku udostępni dany odcinek.

Poza remontem peronów planowana jest także na tej trasie budowa dwóch dodatkowych przystanków: Mikołów Kamionka (w rejonie ulic Poraźińskiej i Kościuszki) oraz Mikołów Osiedle Mickiewicza (rejon osiedli mieszkaniowych i zakładów przemysłowych).

Alternatywna linia dla połączenia z Tychami

Południowych dzielnic miasta dotyczy drugi projekt miasta Katowice, czyli przygotowanie alternatywnego połączenia aglomeracyjnego Tychy – Katowice Murcki – Katowice Ligota linią kolejową nr 142. Obecnie tą trasą przejeżdżają wyłącznie pociągi towarowe, a wznowiony miałby być, dzięki odbudowie peronów jednokrawędziowych oraz wysypowych, ruch pasażerski.

Zakres projektu obejmuje budowę przystanków:

  • Katowice - Ochojec (przy przyjeździe na ul. Jankego)
  • Katowice - Murcki (rejon ul. Samsonowicza)
  • Katowice – Kostuchna (przy przejeździe na ul. Boya-Żeleńskiego)
  • Katowice – Podlesie (przy przejeździe na ul. Saskiej)

Ankiety dostępne są na stronie internetowej Urzędu Miasta oraz Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Projekty, które zostaną objęte programem „Kolej+” powinny zostać zrealizowane do 2028 roku.

Subskrybuj 24kato.pl

google news icon

czytaj więcej:

Zdjęcie Główne

Bezpieczna przyszłość z dotacją

Według prezesa Rogali bieżąca płynność finansowa spółki jest zapewniona

Rogala: Polska Grupa Górnicza nie zbankrutuje

Bumar-Łabędy

Spektakularny upadek śląskiego zakładu Bumar-Łabędy

Katowice, biurowce .KTW

Inwestorzy mówią: Katowice lepsze niż Łódź czy Trójmiasto

Szyb Pułaski 2 fot Sławomit Rybok

Dzielnica Nowych Technologii. Wystartował konkurs

Basen brynow

Katowickie baseny wyróżnione w konkursie

Kompleks biurowców .KTW w Katowicach

Najwyższy budynek Katowic na finiszu