Miasta GZM zapłacą więcej za komunikację publiczną z powodu inflacji, cen paliw i energii

Wzrost inflacji, a także cen paliw i energii wpłynie na wysokość składki, którą miasta wpłacają na komunikację publiczną w ramach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Cena obsługi tylko jednego kilometra trasy tramwajowej wzrośnie o ponad 1,5 złotego.

ZTM
W 2022 roku wzrośnie koszt obsługi tras autobusowych, trolejbusowych i tramwajowych

Miasta w 2022 roku zapłacą więcej za organizację komunikacji publicznej w ramach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

"Na ten wzrost mają przede wszystkim wpływ: zakończenie inwestycji przez Tramwaje Śląskie i przywrócenie połączeń tramwajowych (m.in. Chorzów i Świętochłowice); waloryzacja umów z operatorami, którzy obsługują poszczególne linie komunikacji miejskiej na zlecenie Związku Transportu Metropolitalnego" - informuje biuro prasowe GZM.

Waloryzacja umów z operatorami wynika ze wzrostu inflacji, cen paliw oraz energii elektrycznej, a także płacy minimalnej. Szacuje się, że w 2022 roku średni koszt obsługi jednego kilometra trasy autobusowej wzrośnie o z 6,06 zł 6,72 zł, trolejbusowej z 8,95 zł do 9,85 zł, a tramwajowej z 13,4 zł do 14,99 zł.

We wtorek, 9 listopada, podczas sesji zgromadzenia GZM ustalono, że suma składki zmiennej, z której finansowana jest komunikacja publiczna, wzrośnie do 586,4 miliona złotych. To o 8 proc. więcej niż w roku 2021.

"Z uwagi na fakt, że rozwój transportu szynowego, w tym również tramwajowego, jest jednym z kluczowych działań podejmowanych przez Metropolię, dlatego też podjęta została decyzja o wzroście o 48,5 mln zł zaangażowanie Metropolii w działalność inwestycyjną Tramwajów Śląskich w 2022 roku" - dodaje biuro prasowe GZM.

Subskrybuj 24kato.pl

google news icon