- CV do pracy zdalnej powinno zawierać takie same elementy jak CV na stanowisko stacjonarne – warto jednak uwzględnić w nim kilka dodatkowych cech.
- Dobrze, jeśli w treści dokumentu zostaną wymienione takie umiejętności jak samoorganizacja, zdolność do zarządzania czasem czy zdolność do argumentacji.
- Pracodawca zwraca uwagę również na znajomość nowoczesnych programów i narzędzi komputerowych przydatnych w pracy zdalnej – np. komunikatorów online czy programów do organizacji pracy online.
CV na stanowisko stacjonarne a CV na stanowisko home office
Pod względem formalnym CV do
pracy zdalnej nie powinno różnić się niczym od dokumentu
składanego w przypadku pracy w biurze. Ważne, aby zawierało ono
wszystkie podstawowe elementy, takie jak dane osobowe, posiadane
doświadczenie, wykształcenie i umiejętności kandydata. Warto
jednak mieć na uwadze, że praca w trybie home office wymaga od
pracownika pewnych dodatkowych umiejętności.
Jesteś zainteresowany pracą IT w Pile? Sprawdź, co oferują pracodawcy, a potem odpowiednio przygotuj się do rozmowy.
Umiejętności niezbędne w pracy zdalnej – o czym wspomnieć w CV?
Tworząc CV na stanowisko do pracy zdalnej, warto uwzględnić w jego treści umiejętności, które są szczególnie cenione u pracowników zdalnych. O jakich cechach mowa?
Umiejętność organizacji czasu i pracy
W przypadku home office pracownik
musi sam organizować swoją pracę tak, aby wykonać ją w
określonych godzinach. Umiejętność samoorganizacji, zarządzania
czasem i właściwego podziału obowiązków ma więc bardzo duże
znaczenie. Szef zyskuje wówczas pewność, że zatrudniona przez
niego osoba jest w stanie realizować zlecone zadania w terminie.
Interesuje Cię praca w Turku? Sprawdź oferty na Pracuj.pl
Zdolność do współpracy w formie online
Podczas pracy zdalnej jedyną
formą spotkań z przełożonymi i współpracownikami są wideo- czy
telekonferencje. Ważne więc, aby kandydat aplikujący na konkretne
stanowisko w trybie home office potrafił współpracować z innymi
nie tylko twarzą w twarz, ale także w formie online.
Jeśli od jakiegoś czasu bezskutecznie poszukujesz zatrudnienia, poszukaj w Internecie porad jak znaleźć pracę. Dzięki nim szybko znajdziesz ofertę pracy na wymarzonym stanowisku – zarówno w formie zdalnej, jak i w trybie stacjonarnym.
Znajomość nowoczesnych narzędzi i programów komputerowych.
W pracy zdalnej duże znaczenie ma również umiejętność obsługi aplikacji i programów komputerowych służących do wideokonferencji czy organizacji pracy online. To m.in. Microsoft Teams, Zoom, Trello czy Asana. Ułatwiają one bowiem codzienną współpracę z przełożonym i pozostałymi pracownikami z zespołu – to bardzo ważne, aby pracownik zdalny potrafił się nimi posługiwać. Zatem dobrze jest podkreślić ich znajomość w CV.
Samodzielność i łatwość dostosowania się do zmian
Samodzielny to również niezwykle ważna cecha w przypadku pracy zdalnej. Ważne, żeby pracownik potrafi samodzielnie podejmować decyzję. Wykorzystuje on wówczas wszelkie dostępne zasoby oraz
osobiste doświadczenia. Ważna
jest również umiejętność dostosowania się do nagłych,
niespodziewanych sytuacji – np. problemów technicznych. Dla wielu
pracodawców poszukujących pracowników zdalnych taka cecha ma duże
znaczenie – warto więc uwzględnić ją w swoim CV.
Szukasz zdalnej pracy w Legnicy? Na portalach z ogłoszeniami online znajdziesz wiele atrakcyjnych ofert zatrudnienia w trybie home office.
Podsumowanie
Aplikując na stanowisko zdalne, warto skupić się w CV na kilku szczególnych umiejętnościach. Mowa nie tylko o znajomości nowoczesnych narzędzi i programów komputerowych czy zdolności do współpracy w formie online, ale również o samoorganizacji, umiejętności zarządzania czasem czy zdolności do argumentacji. Wszystkie te cechy są wyjątkowo cenione w przypadku pracowników zdalnych.