Vademecum wiedzy o lokalnej reklamie w Google. Zobacz jak nie stracić Klientów z okolicy

Nie zawsze ogólnopolski marketing w wyszukiwarce Google będzie najlepszym rozwiązaniem. Są przedsiębiorstwa, dla których doskonałym wyborem okazuje się być reklama lokalna, skierowana na potencjalnych Klientów, znajdujących się w najbliższej okolicy. Zwłaszcza, że Google otwiera przed Tobą nieznane wcześniej możliwości na docieranie do takich osób. W tym artykule powiemy, jak tworzyć efektywne promocje regionalne w pozycjonowaniu stron internetowych i kampaniach Google Ads. Pamiętaj – najciemniej jest zawsze pod latarnią. Również w marketingu online!

Vademecum wiedzy o lokalnej reklamie w Google. Zobacz jak nie stracić Klientów z okolicy

Regionalne pozycjonowanie od kulis. Postaw na lokalne SEO i zdominuj konkurencję

Regularne dążenie do maksymalnej efektywności pozycjonowania stron internetowych stanowi główny cel dla wielu przedsiębiorców oraz samych specjalistów od marketingu online. Większość przypadków mało skutecznego SEO jest wynikiem niewłaściwego kierowania reklam. Biorąc pod uwagę fakt ogromnej rywalizacji na ogólnopolskie frazy kluczowe, warto przemyśleć włączenie do realizacji regionalnych fraz. To prosta zmiana, dzięki której przestaniesz spoglądać z zazdrością na największą konkurencję. Tytuł lokalnego lidera sprzedaży produktów bądź usług jest bowiem na wyciągnięcie ręki. Wystarczy optymalizacja słów kluczowych, dodanie członów geolokalizacji i dobranie odpowiedniej strategii SEO. Zdaniem ekspertów z afterweb.pl, lokalne pozycjonowanie stron stoi za sukcesami wielu silnych marek. Najpierw zdominuj najbliższe okolice, potem Polskę.

„Dzięki regionalnemu pozycjonowaniu stron internetowych, docierasz do tych Klientów, którzy znajdują się w najbliższej okolicy prowadzonego przez Ciebie przedsiębiorstwa. To wręcz idealne rozwiązanie dla firm usługowych, gdzie przecież koszt dojazdu do zleceniodawcy często przekracza zysk generowany na samym wykonaniu usługi. Lokalnie mogą działać także sklepy internetowe. Zwłaszcza, jeżeli poszukują one Klientów nie tylko online, ale również do sklepu stacjonarnego w konkretnym mieście. Wybierając regionalne SEO mocno minimalizujesz liczbę konkurentów oraz optymalizujesz budżet reklamowy, dzięki czemu może on być wykorzystywany efektywniej.”

Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonow...

Dwa sposoby na reklamę lokalną w Google Ads. Oto skuteczne opcje targetowania

Marketing w Google to jednak nie tylko pozycjonowanie stron, a również i druga usługa Google Ads doskonale wypada w przypadku regionalnego promowania przedsiębiorstwa. Tutaj sprawa jest zauważalnie łatwiejsza dla specjalistów oraz samych reklamodawców. Ads daje bowiem możliwość pełnego kontrolowania działań reklamowych: ustawień lokalizacji, stawek CPC, budżetów oraz samych słów kluczowych. Lokalna kampania może więc zostać uruchomiona na dwa skuteczne sposoby. Pierwszym jest zawężenie targetowania poprzez frazy kluczowe, gdzie zabieg polega na dodaniu nazwy miejscowości lub województwa do wybranych haseł. Drugim okazuje się zmiana bieżących ustawień i wykorzystanie mapki dostępnej w panelu Google Ads. To tam reklamodawca wybiera konkretne rejony emitowania komunikatów czy wyklucza poszczególne obszary, żeby efektywność reklam była jeszcze większa. Zawężając targetowanie dotrzesz do Klientów, którzy do tej pory nie mogli zauważyć świadczonych przez Ciebie usług. Mało tego, podziękuje Ci również budżet reklamowy. Regionalna kampania to idealny sposób na jego optymalizację i zmniejszenie ogólnych wydatków na promocję w Google. Niski koszt pozyskania konwersji powinien stanowić niezwykle ważny cel na Twojej liście marketingowych marzeń.

Subskrybuj 24kato.pl

google news icon