Aleja Korfantego zwężona do jednego pasa. Będą za to drzewa i więcej zieleni

Szykuje się rewolucja na odcinku alei Korfantego w Katowicach, na odcinku od Ronda im. gen. Jerzego Ziętka do ul. Moniuszki. Będzie mniej miejsca dla samochodów, ale za to więcej zieleni. Zobaczcie wizualizacje (na końcu tekstu).

Katowice chcą bardziej zazielenić centrum miasta. Minipark powstanie na placu Sejmu Śląskiego (pisaliśmy o tym: Plac Sejmu Śląskiego. Parking będzie zlikwidowany. Zamiast niego - minipark. Zobacz wizualizacje). Zieleń ma się pojawić również wzdłuż alei Korfantego, na odcinku od Ronda im. Gen. Jerzego Ziętka do ul. Moniuszki.

Zwężenie alei Korfantego do jednego pasa w każdą stronę

- Zmiany na alei Korfantego wpisują się w trendy światowe. Koncepcja przewiduje zwężenie ulicy i stworzenie szerokiego pasa zieleni z ponad 50 drzewami. Niedawno zmieniła się organizacja ruchu na katowickim rondzie, a teraz idziemy krok dalej i zmieniamy nie tylko organizację ruchu wzdłuż Korfantego, ale także jej wygląd. Ograniczamy przestrzeń dla samochodów, a w jej miejsce oferujemy zielone rozwiązania – mówi prezydent Marcin Krupa.

Kolejna koncepcja zakłada zwężenie alei Korfantego na odcinku od ronda do ulicy Moniuszki. Część przeznaczona dla kierowców ograniczy się do jednego szerokiego pasa, który umożliwi swobodne poruszanie się samochodom oraz kursującym tam autobusom. W razie ewentualnej awarii jakiegoś pojazdu, będzie możliwość jego wyminięcia.

Część nawierzchni zostanie usunięta, a w jej miejsce pojawi się pasy zieleni, na których posadzonych zostanie 56 drzew (klony polne, robinie akacjowe) oraz krzewy (róże – Giro D’Italia, Street Dance, Cricet, a także rozplenice japońskie oraz turzyce morrowe).

Całość będzie gotowa wiosną 2022 roku

W pierwszej kolejności zieleń pojawi się po zachodniej stronie al. Korfantego – prace rozpoczną się w przyszłym tygodniu, a jeśli warunki atmosferyczne będą sprzyjające, to ta część będzie gotowa jeszcze w tym roku. W następnym etapie prace prowadzone będą po stronie wschodniej, a całość ma być gotowa wiosną 2022 roku.

Nasadzenia drzew będą prowadzone w odległości około 2 metrów od skrajni torowiska. To bezpieczna odległość, dzięki której korony drzew nie będą w przyszłości stanowiły zagrożenia dla trakcji tramwajowej.


Subskrybuj 24kato.pl

google news icon