Nowa droga rowerowa wzdłuż ul. Korczaka w Szopienicach-Burowcu. W 2023 r. zacznie się budowa, wybrano już wykonawcę

Jeszcze w 2023 roku mają rozpocząć się prace przy budowie drogi rowerowej wzdłuż ul. Korczaka. Wybrano już wykonawcę inwestycji, której wartość to ponad 2,5 mln zł. Jest to drugi etap projektu, w ramach którego powstanie rowerowe połączenie ul. Techników i al. Niepodległości z ul. Korczaka oraz trasą rowerową nr 5.

Prace przy pierwszym etapie są już na zaawansowanym poziomie i mają potrwać do końca pierwszego kwartału 2024 r. roku.

- Sieć katowickich dróg dla rowerzystów konsekwentnie rozrasta się o nowe odcinki. Łącznie od 2015 roku wybudowaliśmy 46 km tras za ponad 43 mln zł. Tym razem za ponad 2,5 mln zł wybudujemy 850 metrowy odcinek drogi rowerowej od rejonu skrzyżowania z ul. Wandy do okolic skrzyżowania z ul. Borki. To drugi etap inwestycji, która docelowo poprawi połączenie rowerowe z miejskim basenem Burowiec – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Dwa kierunki, oświetlenie, a także przebudowa zjazdów i chodników

Dwukierunkowy odcinek rozpocznie się na wysokości posesji nr 22, skąd – wschodnią stroną jezdni – zostanie poprowadzony w kierunku ul. Borki. Ok. 200 metrów za wieżą wodną powstanie nowe przejście dla pieszych wraz z przejazdem i od tego momentu droga będzie biegła po lewej stronie jezdni i będzie łączyła się ze strefą Tempo 30 przy ul. Borki. W ramach inwestycji zamontowane zostanie oświetlenie, ponadto prace obejmą przebudowę zjazdów do posesji oraz chodników w rejonie przejść dla pieszych.

Realizacją inwestycji było zainteresowanych trzech wykonawców. Tylko jeden z nich - konsorcjum firm F.H.U. DAMEKS Damian Turczyński oraz AMP Anna Proksa – zmieścił się w zarezerwowanym budżecie (2,67 mln zł), proponując cenę 2,56 mln zł. Po analizie i potwierdzeniu spełnienia wymogów formalnych konsorcjum zostało wybrane do realizacji zamówienia i jeszcze w listopadzie zostanie podpisana z nim umowa.

- W pierwszej kolejności wykonawca opracuje tymczasową organizację ruchu. Dopiero po jej zatwierdzeniu będzie mógł rozpocząć prace przygotowawcze do wykonania właściwych robót budowlanych. Dlatego też na początku każdej inwestycji może wydawać się, że na placu budowy nic się nie dzieje. Tymczasem jednak w tle przeprowadzanych jest wiele procesów. Dopiero po jakimś czasie rozpoczną się prace w terenie – tłumaczy Agnieszka Dutkiewicz, zastępca dyrektora ds. budowy infrastruktury technicznej w spółce Katowickie Inwestycje S.A.

Inwestycja będzie gotowa w drugim kwartale 2024 r. Co ważne, nie obejmuje ona odcinka pomiędzy posesją numer 37 a zjazdem do wieży wodnej. Infrastruktura dla rowerów w tym miejscu powstaje w ramach odrębnego, rozpoczętego już zadania pod nazwą „Budowa nowych układów drogowych dla skomunikowania terenów o funkcjach mieszkaniowych i usługowych w mieście Katowice”, którego łączna wartość to 148 mln zł.

Trwają prace w rejonie ul. Hallera

Znacznie bliżej finalizacji jest pierwszy z etapów tej inwestycji, której łączna wartość to około 5,5 mln zł.

- W rejonie ul. Hallera trwają prace związane z wykonaniem nawierzchni chodnika i drogi rowerowej, a także przebudową sygnalizacji świetlnej. Rozpoczęło się też asfaltowanie pierwszych odcinków w rejonie linii kolejowej. Zakończyliśmy budowę muru oporowego przy zjeździe z trasy S-86, wzdłuż którego droga będzie prowadzić aż do przejazdu pod wiaduktem. Ten odcinek drogi będziemy mogli oddać do użytku rowerzystów w I kwartale przyszłego roku. Razem z odcinkiem wzdłuż ul. Korczaka powstanie połączenie rowerowe ul. Techników i al. Niepodległości z trasą rowerową nr 5 – mówi Agnieszka Dutkiewicz.

Trwa przetarg na budowę pierwszej velostrady

Obecnie trwa postępowanie przetargowe na wykonanie pierwszego odcinka velostrady w Katowicach. Trasa o długości prawie 4,4 km połączy Giszowiec z Brynowem i będzie miała 4 metry szerokości, a infrastruktura zostanie wyposażona m.in. w miejsca obsługi rowerzystów, licznik rowerowy, oświetlenie.

W dzielnicy Giszowiec aktualnie trwają prace budowlane wzdłuż ul. Mysłowickiej i Kolistej, gdzie powstaje kolejne połączenie rowerowe, które będzie łączyło się z infrastrukturą zrealizowaną w ramach przebudowy węzła drogowego oraz przyszłą velostradą.

Nowe drogi powstaną m.in. w Piotrowicach-Ochojcu i Ligocie-Panewnikach

Jednocześnie projektowane są kolejne drogi rowerowe. Prace dotyczą odcinków wzdłuż ul. Francuskiej (od ul. Lotnisko do ul. Damrota) oraz od ul. Sosnowieckiej do ul. Brynicy. Nowa infrastruktura zostanie także wytyczona w Piotrowicach-Ochojcu, Ligocie-Panewnikach, Załęskiej Hałdzie oraz w dzielnicy Dąb.

Stacja rowerowa na katowickim Rynku

Może Cię zainteresować:

Podsumowano 10 lat działania katowickiego roweru miejskiego. Na koniec, bo wkrótce zastąpi go rower metropolitalny

Autor: Michał Wroński

17/11/2023

Jarmark boze narodzenie 2023 katowice 62

Może Cię zainteresować:

Jarmark Bożonarodzeniowy Katowice 2023. Co tu można zjeść i wypić. Ceny wina grzanego, bigosu, frytek, podpłomyków

Autor: Katarzyna Pachelska

17/11/2023

Bebok smieciarka katowice

Może Cię zainteresować:

Nowy bebok w Katowicach. Tym razem jedzie na... śmieciarce! Spotkacie go przy Gminnym Punkcie Zbiórki Odpadów przy ul. Bankowej 10

Autor: Katarzyna Pachelska

16/11/2023

Subskrybuj 24kato.pl

google news icon