Nowe inwestycje kolejowe w Katowicach. Do Tychów pojedziesz przez Murcki, do Gliwic przez Kochłowice

Pociągi pasażerskie z Ligoty pojadą do Tychów przez Ochojec, Murcki i Kostuchnę. Z tej samej dzielnicy będzie można również dojechać bezpośrednio koleją do Gliwic przez Rudę Śląską – Kochłowice i Zabrze – Makoszowy. Pojawi się ponadto szansa na więcej połączeń ze stolicy województwa w stronę Mikołowa, Orzesza i Rybnika. Taki ma być efekt realizacji przedsięwzięć zaplanowanych w ramach programu Kolej Plus.

M.Wroński
Katowice Dworzec PKP

W poniedziałek (5 grudnia) doszło do podpisania umowy między PKP Polskie Linie Kolejowe, a samorządami kilku miast regionu na realizację inwestycji, które uzyskały dofinansowanie z rządowego programu „Kolej Plus”. Dwie z nich bezpośrednio dotyczą Katowic.

Przywrócenie ruchu między Ligotą a Tychami przez Ochojec, Murcki i Kostuchnę

Pierwszą jest przywróceniu ruchu pasażerskiego między Ligotą a Tychami przez Ochojec, Murcki i Kostuchnę. Obecnie linia ta wykorzystywana jest wyłącznie dla ruchu towarowego. Inwestycja zakłada m.in. budowę mijanki w Murckach i trzech bezkolizyjnych skrzyżowań torów z drogami. Całość ma kosztować ponad 140 mln zł. Po wykonaniu zadania pociągi z Tychów do Katowic mają jeździć tą trasą w czasie 29 minut.

Z Ligoty do Gliwic przez Chorzów, Rudę i Zabrze

Za sprawą Kolei Plus z Ligoty będzie można także ponownie dojechać do Gliwic alternatywną trasą, czyli nie przez centrum Katowic i dalej przez Chorzów Batory, Rudę Śląską Chebzie i Zabrze, ale trasą południową – przez

  • Chorzów Hajduki,
  • Rudę Śląską - Kochłowice,
  • Rudę Śląską - Wirek,
  • Zabrze -Makoszowy.

W ramach wartego ponad 350 mln zł projektu ma zostać wybudowanych 7 nowych stacji i przystanków:

  • Gliwice os. Wyzwolenia,
  • Zabrze Makoszowy,
  • Ruda Bielszowice,
  • Ruda Halemba,
  • Ruda Wirek,
  • Ruda Kochłowice,
  • Chorzów Hajduki.

Kolejarze zapowiadają, że po ukończeniu prac pociągi z Rudy Kochłowic dojadą do Katowic w 18 min.

Drugi tor między Piotrowicami a Orzeszem

Wśród sześciu inwestycji, na realizację których podpisano w poniedziałek umowy między PKP PLK a stroną samorządową znalazła się też dobudowa drugiego toru między Piotrowicami a Orzeszem Jaśkowicami. Zwiększy się przepustowość linii, co oznacza, że pojawi się szansa na więcej połączeń ze stolicy województwa w stronę Mikołowa, Orzesza, Rybnika i Raciborza (na terenie Mikołowa powstaną nowe przystanki: Kamionka, Reta i Osiedle Mickiewicza).

Tramwaj wzdłuz ul Chorzowskiej Katowice

Może Cię zainteresować:

Na trzy tygodnie ruch tramwajów z Katowic do Chorzowa zostanie zatrzymany

Autor: Michał Wroński

16/11/2022

Bogusław Molecki

Może Cię zainteresować:

Dr Bogusław Molecki: Na terenie Metropolii ludzie nie widzą powodu, by przenieść się z aut do transportu zbiorowego

Autor: Michał Wroński

06/12/2022

Pociągi PKP Intercity

Może Cię zainteresować:

Czy na pewno jest sens budować dwie linie kolejowe z Katowic do Jastrzębia – Zdroju?

Autor: Michał Wroński

18/11/2022

Subskrybuj 24kato.pl

google news icon