Potężny korek na DK 86 w Katowicach. Rozpoczął się remont wiaduktu

DK 86 w Katowicach zwężono z powodu remontu wiaduktu. W kierunku Tychów, gdzie zamiast trzech przejezdny jest tylko jeden pas, utworzył się potężny korek, sięgający Sosnowca. Utrudnienia potrwają kilka tygodni.

FB: Pomoc drogowa Katowice (507 507 122)
Jezdnia w kier. Tychów została zwężona do jednego pasa

We wtorek, 2 listopada, rozpoczął się zapowiadany wcześniej remont wiaduktu na DK 86, pod którym przebiega łącznik pomiędzy ul. Trzech Stawów i Porcelanową. Jezdnia w kierunku Tychów została całkowicie zamknięta, natomiast cały ruch przeniesiono na jezdnię w kierunku Sosnowca. Tymczasowo ruch zorganizowano w ten sposób, że zamiast trzech pasów w kierunku Tychów kierowcy mogą korzystać tylko z jednego, a w kierunku Sosnowca z dwóch.

Zgodnie z przewidywaniami o poranku na jezdni w kierunku Tychów utworzył się gigantyczny, wielokilometrowy korek, który sięga Sosnowca. Lepiej wygląda sytuacja na DK 86 w drugim kierunku, ale tam i tak kierowcy stoją w korku do skrzyżowania z ul. Górniczego Stanu i dalej, gdzie jezdnia jest zwężona z powodu remontu drogi krajowej.

MZUiM: Brak remontu mógłby doprowadzić do zamknięcia drogi

Prace związane z naprawą dylatacji wiaduktu mają potrwać zgodnie z planem do 12 grudnia. Przez kilka tygodni należy spodziewać się zmian organizacji ruchu na tym fragmencie DK 86.

- Pozostawienie dylatacji na zimę w obecnym stanie mogłoby spowodować ich całkowite zniszczenie, co mogłoby doprowadzić do zamknięcia drogi ze względu na bezpieczeństwo osób, które ją użytkują - wyjaśnił Konrad Wronowski, zastępca dyrektora ds. eksploatacji Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów. - Działając w tej chwili, zapobiegniemy ewentualnemu wystąpieniu większych utrudnień w przyszłości - dodał.

W zakres robót wchodzą:

  • rozbiórka uszkodzonych dylatacji blokowych,
  • sfrezowanie nawierzchni w obrębie dylatacji,
  • wykucie wnęk,
  • osadzenie elementów kotwiących,
  • montaż nowych dylatacji modułowych wraz z dozbrojeniem i odtworzeniem ścianek zaplecznych, kap chodnikowych, izolacji oraz nawierzchni w obrębie dylatacji,
  • odtworzenie nasypów pod wiaduktem, uszkodzonych z powodu przeciekającej dylatacji.

Remont przeprowadzi wyłoniona w przetargu firma Primost Południe z Będzina. Koszt naprawy wyniesie niecałe 1,3 miliona złotych.

Subskrybuj 24kato.pl

google news icon