Z Katowic do Ustronia i Wisły będą jeździć Koleje Śląskie i PKP Intercity. Powrót kursów 11 grudnia 2022

Od najbliższej niedzieli (11 grudnia 2022 r.) znów będzie można dojechać pociągiem z Katowic do Ustronia i Wisły. Połączenia pod Czantorię i Baranią Górę uruchomią Koleje Śląskie, a w weekendy - także PKP Intercity.

M. Wroński
Stacja Wisła Głębce

Zakończył się wreszcie remont końcowego odcinka linii kolejowej do Wisły (od Goleszowa). Od najbliższej niedzieli (11 grudnia) na trasę do Ustronia i Wisły Głębce wracają pociągi.

8 pociągów Kolei Śląskich do Wisły w tygodniu i 10 - w weekendy

Najwięcej połączeń uruchomią Koleje Śląskie, które w dni robocze kierować będą do Wisły 8 pociągów, zaś w dni wolne – 10 par (pierwszy o godz. 6.00, ostatni o godz. 20.03, z kolei ostatni powrotny skład z Wisły do Katowic będzie odjeżdżać z Głębiec o godz. 20.21).

W weekendy do Wisły (ale tylko do stacji Wisła Uzdrowisko) będą dojeżdżać także dwa pociągi dalekobieżne PKP Intercity:

  • IC „Kormoran” z Olsztyna,
  • IC „Daszyński” z Warszawy.

Wszystkie pojadą, rzecz jasna, przez Katowice.

Pociągi przyspieszą. Podróż z Katowic skróci się o pół godziny

Za sprawą remontu, pociągi będą mogły wyraźnie przyśpieszyć. W efekcie aż o pół godziny skróci się czas przejazdu - z Katowic do Wisły Głębce pociągiem regionalnym dotrzemy w ok. 1 godz. i 40 min., do centrum Wisły w nieco ponad półtorej godziny, do Ustronia w ok. 1 godz. i 20 min.

Po drodze pociągi KŚ będą w Katowicach zatrzymywać się na stacji w:

  • Ligocie
  • Piotrowicach.

Zmierzające do Wisły składy PKP Intercity zatrzymywać się będą tylko na dworcu głównym PKP w Katowicach, a do celu mają dotrzeć w czasie mniej więcej takim jak składy regionalne (podróż będzie natomiast droższa, bo za bilet relacji Katowice – Wisła Uzdrowisko trzeba będzie w PKP Intercity zapłacić 29 zł, natomiast w KŚ – 23 zł).

W ramach przeprowadzonego przez PKP PLK remontu linii do Wisły wykonano m.in. wymianę torów, sieci trakcyjnej, montaż nowych rozjazdów i urządzeń, poprawiających przepustowość linii, a także przebudowę ok. 140 obiektów inżynieryjnych (w tym wiaduktu nad doliną Łabajowa w Wiśle).

Przebudowano ponadto perony na 7 stacjach i przystankach (Ustroń, Ustroń Zdrój, Ustroń Polana, Wisła Jawornik - dawniej Obłaziec, Wisła Uzdrowisko, Wisła Dziechcinka i Wisła Kopydło). Wybudowany został również całkiem nowy przystanek Ustroń Brzegi (między Ustroniem Zdrojem a Ustroniem Polaną).

Katowice Dworzec PKP

Może Cię zainteresować:

Nowe inwestycje kolejowe w Katowicach. Do Tychów pojedziesz przez Murcki, do Gliwic przez Kochłowice

Autor: Michał Wroński

07/12/2022

Pociągi PKP Intercity

Może Cię zainteresować:

Czy na pewno jest sens budować dwie linie kolejowe z Katowic do Jastrzębia – Zdroju?

Autor: Michał Wroński

18/11/2022

Tramwaj wzdłuz ul Chorzowskiej Katowice

Może Cię zainteresować:

Na trzy tygodnie ruch tramwajów z Katowic do Chorzowa zostanie zatrzymany

Autor: Michał Wroński

16/11/2022

Subskrybuj 24kato.pl

google news icon

czytaj więcej:

Stacja PKP

Konsultacje społeczne dla kluczowej inwestycji na kolei

Katowice Dworzec PKP

Do Tychów przez Ochojec i Murcki, do Gliwic przez Kochłowice

Katowice Dworzec PKP

Będą cztery nowe przystanki kolejowe w Katowicach

Starganiec

Starganiec ma być ucywilizowany. Zaczynają się prace

Starganiec Katowice

Kosztowna rewitalizacja. Oferty dwa razy przekroczyły budżet

Przejazd kolejowy Katowice Owsiana

Od 27 kwietnia zmiany w kursowaniu pociągów z Katowic

Przetarg na projekt przedłużenia Bocheńskiego

Pięć firm chce zaprojektować ul. Bocheńskiego w Katowicach