Nie kupisz już biletu u kierowcy autobusu lub tramwaju ZTM. To z powodu epidemii koronawirusa

Z powodu wzrastającej fali zakażeń koronawirusem, Zarząd Transportu Metropolitalnego kolejny raz wprowadził obostrzenia w swoich pojazdach.

Katarzyna Pachelska/24kato.pl
Autobus ZTM

Dzisiaj, 25 stycznia 2022 r. Ministerstwo Zdrowia raportuje o 36 995 nowych i potwierdzonych przypadkach zakażenia koronawirusem. Woj. śląskie z liczbą 5509 przypadków jest drugie w rankingu liczby zachorowań, za woj. mazowieckim.

Z powodu COVID-19 zmarły 63 osoby, z powodu współistnienia COVID-19 z innymi schorzeniami zmarło 189 osób.

Strefy wydzielone i brak możliwości kupienia biletów u kierowcy

Od 25 stycznia 2022 r., w w związku z nasileniem się zachorowań na COVID-19, ZTM wprowadza strefy wydzielone (ochronne) w autobusach, tramwajach i trolejbusach. Oznacza to brak możliwości zakupu biletów u kierujących.

Strefy ochronne są oznaczone żółto-czarną taśmą, obejmują

  • stanowisko kierowcy, motorniczego,
  • pierwsze drzwi pojazdu

Zostały one wyznaczone w taki sposób, aby wszystkie miejsca siedzące były do dyspozycji pasażerów.

Brak możliwości kupna biletu u kierowcy nie oznacza, że jesteśmy zwolnieni z obowiązku posiadania biletu. Niestety, w razie kontroli biletów, fakt niemożności kupienia biletu u kierowcy nie będzie brany pod uwagę.

ZTM jednocześnie przypomina o takich kanałach sprzedaży biletów jak

  • automaty biletowe;
  • internet (Portal Klienta);
  • Punkty Obsługi Pasażera;
  • Punkty Sprzedaży;
  • aplikacje mobilne.

Czytaj też:

Subskrybuj 24kato.pl

google news icon