Pociągiem RegioJet z Katowic do Chorwacji od 15 czerwca 2022. Jest zgoda polskiego urzędu

W 2022 roku wreszcie będzie możliwość pojechania bezpośrednim pociągiem z Katowic na wakacje do Chorwacji. O to połączenie starał się czeski przewoźnik RegioJet. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wyraził na nie zgodę.

RegioJet
Pociąg RegioJet

Jak już pisaliśmy, czeski prywatnt przewoźnik kolejowy RegioJet, chce wozić Polaków pociągiem do Chorwacji: Pociąg z Katowic do Chorwacji. Już w wakacje 2022

RegioJet uzyskał już pozwolenie na pociągi z Polski w Alpy: Jest zgoda na prywatny czeski pociąg z Warszawy przez Katowice w Alpy

Jest pozwolenie na połączenie kolejowe Kraków Główny-Rijeka/Split

18 stycznia 2022 r. prezes Urzędu Transportu Kolejowego przyznał firmie RegioJet pozwolenie na otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych, w zakresie odcinka przebiegającego przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na trasie międzynarodowej Kraków Główny - Rijeka/Split - Kraków Główny.

Pociąg będzie mógł się zatrzymywać na tej trasie na kilku przystankach w woj. śląskim:

  • Katowice
  • Tychy
  • Rybnik
  • Wodzisław Śląski

Będą to tylko przystanki do wsiadania (w stronę Rijeki/Splitu) lub wysiadania (w stronę Krakowa). To znaczy, że poruszanie się tymi pociągami tylko w relacji np. Wodzisław Śląski-Kraków będzie niemożliwe.

Pozwolenie Urzędu Transportu Kolejowego na bezpośrednie połączenie kolejowe Polski z Chorwacją dotyczy tylko okresu letniego, konkretnie obowiązuje od 15 czerwca 2022 roku do 26 września 2026 roku (przewozy będą wykonywane wyłącznie od czerwca do września).

Rozkład jazdy pociągów RegioJet na trasie Kraków Główny-Rijeka/Split

W relacji Kraków Główny – Rijeka/Split:
1 para pociągów na dobę we wtorki;
1 para pociągów na dobę w piątki;
1 para pociągów na dobę w niedziele,

W relacji Rijeka/Split – Kraków Główny:
1 para pociągów na dobę w poniedziałki;
1 para pociągów na dobę w środy;
1 para pociągów na dobę w soboty,

W decyzji polskiego urzędu jest nawet wyszczególniona informacja, że pociągi RegioJet będą się składać z lokomotywy Siemens Vectron lub Bombardier Traxx oraz 7-15 wagonów pasażerskich z miejscami do leżenia oraz z miejscami do siedzenia. Dopuszcza się możliwość wykorzystywania również innych typów pojazdów kolejowych, jeżeli RegioJet zagwarantuje takie same bądź lepsze parametry techniczne, eksploatacyjne i jakościowe pojazdów.

Czytaj też:

Subskrybuj 24kato.pl

google news icon